czwartek, 9 lipca 2015

Witajcie!

Pogoda dziś paskudna... Dobrze, że od rana spacer zaliczyliśmy ;) Dziś padło na Lidla ;) Matka noże porządne w końcu do domu kupiła, bo wszystkie się wyeksploatowały :)

A! I znalazłam złoty sposób na znalezienie wolnej godzinki tylko dla siebie ;) Jak zapytacie?
Iść do lekarza godzinę za wcześnie :)  Zostaje godzinka tylko dla mamy ;) Fajnie tak pospacerować samej ;) Noooo i oczywiście wydałam trochę kasy na dzieci, bo przecież umarłabym, gdybym im czegoś nie kupiła ;) Dziś padło na kolorowanki, pisaki i fajną książeczkę-do ćwiczenia literek ;) Tymuś świetnie sobie radził, a najfajniejsze jest to, że można z niej wszystko zmyć i bawić się dalej! Nawet nie wyobrażacie sobie ile radości sprawiało mu to pisanie!

A skoro już pisaki były w użyciu to....





Mamooooooooo jestem lwem! Bój się mnie!!! Łaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hi hi  :) Kocham urwisa nad życie!

Kto chciał przepis na Kluchy?

Babciowy przepis

Ugotowane przepuszczone przez praskę ziemniaki
Mąka pszenna
Mączka ziemniaczana
Jajko
+ nadzienie :) truskawki, jagody, śliwki, maliny, a nawet mięsko lub pieczarki czy na co tam macie właśnie ochotę ;)

W garnku uklepujemy ziemniaki tak by 1/4 była pusta w to miejsce wsypujemy mąkę mniej więcej 3/4 pszennej i 1/4 ziemniaczanej wbijamy jajo i ugniatamy :) jeśli ziemniaków jest dużo wbijamy 2 jaja ;) ot cała filozofia :) Przepis na tyle fajny, że np. ostatnio zrobiłam aż 6 kluseczek z "wczorajszych" ziemniaków :)

Ciasto urywamy lub rolujemy i odcinamy po kawałku ugniatamy w rączkach wkładamy owoc i formujemy kluski. Mniam!

Podajemy z bułką tartą i polewamy śmietanką lub jogurtem! Kocham!!! Cholercia, aż zgłodniałam :)

Teraz przepis na leczo :)

Pyszne zdrowe i tanie :) U mnie podawane z chlebem! Ale jak najbardziej można np podać z ryżem :) Dziś delikatnie przepieprzyłam więc podając dla Nelki wymieszałam leczo z jogurtem! Też rewelka!!!

Przepisik? Proszę bardzo!

3 małe cukinie
2 duże pomidory
2-3 kiełbaski
1 czerwona papryka
2 cebule
kilka pieczarek
mały słoiczek koncentratu pomidorowego
2łyzki oliwy
sól i pieprz do smaku

Kiełbasę kroimy wedle upodobań czy to kostka czy półksiężyce ;)  Wrzucamy do garnka na rozgrzany olej, dodajemy pokrojoną w piórka cebulę, podsmażamy, dodajemy pokrojone pieczarki i paprykę, chwilę dusimy i dodajemy pokrojone w kostkę pomidory. Przesmażamy i wrzucamy pokrojoną w kostkę cukinię. Dusimy na wolnym ogniu by cukinia zmiękła w międzyczasie łączymy wszystko z koncentratem pomidorowym na koniec pieprzymy i solimy i wcinamyyyyy mniam mniam mniam ;)

Smacznego Robaczki ;)

Joasia K 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz