piątek, 10 lipca 2015

Kolejny dzień za nami... dziś bardzo przyjemnie ;)
 Lenistwo do 13 w piżamkach, potem obiadek i spacerek. 
Tymuś pomagał tatusiowi porządkować ogródek,
a ja z Nelką ruszyłyśmy tam, gdzie większość kobiet czuje się jak w niebie ;) 
Tylko podejście do kasy boli :P 

Dziś będzie czysto kulinarnie ;) 
Na śniadanko wpadła na talerz sałatka z tuńczyka! 
Pyszna i banalnie prosta!


Przepis: 
Puszka tuńczyka
Puszka groszku
ok 5dkg żółtego sera 
4-5 jajek na twardo
3-4 ogórki najlepiej kiszone ewentualnie małosolne
2 łyżki majonezu 
sól i pieprz :) 

Ogórki ścieramy na tarce o dużych oczkach, odsączamy je z wody, jajka i żółty kroimy w drobną kostkę. Groszek i tuńczyka odsączamy i łączymy wszystkie składniki tworząc idealną sałatkę ;) 




Dzisiaj promocja!!!
Będą dwa przepisy ;) 
Nie wiem jak to się stało, że Tymuś tak pokochał szpinak, 
ale wprost nie potrafi się chłopak opanować ;) 
Dzisiejsze połączenie to już w ogóle szaleństwo, stał przy kuchni i tylko słyszałam 
"ugotowałaś już?"
 "Mamooooooo mogę w końcu już jeść?" 
"Mamusiu a dasz mi spróbować tego sosu" x 10 bo nie mógł sie chłopak od łyżki odkleić ;) 
 "Maaaaaaaaaaaaaaaamoooooo jestem głodny..." 
"Makaron już masz?"

Wystarczyło, że wyciągnęłam makaron z szafki i już widziałam te wielkie oczy promieniejące radością  i usłyszałam ciche "łaaaał mój ulubiony"  


Makaron z sosem szpinakowym do tego domowe buraczki! Przysłowiowe niebo w gębie!

Najlepszy makaron do tego sosu to tagliatelle :) 

Co potrzeba? 
Makaron
Paczka mrożonego szpinaku rozdrobnionego (ja kupuję w lidlu ten ze śmietanką) 
1-2 ząbki czosnku
mała cebula
2 łyżki margaryny lub masełka
trochę mąki
mleko + woda
kilka suszonych pomidorów* 
można dodać też mięsko mielone, pierś z kurczaka czy tuńczyka! Wszystkie wersje są pyszne!

Makaron gotujemy ;) Wiadomo, nikt na sucho do obiadu go wcinać nie będzie ;) 
Na dużej patelni rozgrzewamy masło wrzucamy drobno posiekane czosnek i cebulkę, kiedy lekko się podsmażą dodajemy mąkę ok 2-3 łyżek tak by całe masełko wsiąknęło i teraz cały czas mieszając na zmianę dodajemy mleko i wodę do uzyskania jednolitej dość gęstej konsystencji na to daję zmrożony szpinak i duszę na małym ogniu aż do rozpuszczenia się szpinaku :) Dodajemy suszone pomidorki * ewentualnie można dodać łyżeczkę koncentratu pomidorowego dla przełamania smaku. 

Wiele osób dodaje do szpinaku gałkę muszkatołowa, my za nią nie przepadamy więc odpuszczam ją sobie ;) 
Jedyne przyprawy których dodaję to pieprz, a solimy na talerzu ze względu na dzieci. 
Można też zamiast czystej wody dolewać ostudzony bulion z kostki wtedy sos ma jeszcze lepszy smak :) 

Jeżeli chodzi o wersję z mięskiem ja zawsze podsmażam mięsko na osobnej patelni i potem wszystko razem łączę :)

Na dziś tyle... marzę by położyć się do łóżka przed północą ;)

  Bardzo dziękuję za uwagę ;) W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać :* 
Mam nadzieję, że te potrawy podbiją i Wasze serca :) 

Do poczytania niebawem!
Joasia K.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz